Cursus 2. – Drieledig mensbeeld

“De impliciete differentiatie die vervlochten in ons leerkracht handelen bewust maken in ons denken”

Inhoud

Differentiatie: denken-voelen-willen als basis voor ons drieledig mensbeeld. ‘Het gaat om de verbinding die ontstaat op het moment dat je contact maakt met de behoefte van de leerling. Daarin besloten ligt de mogelijkheid van differentiatie!’

Waarden in het (vrijeschool) onderwijs: ademend onderwijs als uitgangspunt voor ons lesaanbod door de dag-week-het jaar heen (in en-uitademen).

Ondersteuning van een lesontwerp: hoe richten we ons aanbod in? Door de dag, week, het jaar heen?
Met oog voor de ontwikkelingsbehoefte van leerlingen; intrinsiek motivatie wekkend. De differentiatie verzorgend.

Deze nascholing voor het team van de Waldorfschool in Nesselande wordt verzorgd door Hans Passenier, van de Begeleidingsdienst voor Vrije Scholen. Er is mogelijkheid aan te sluiten bij deze nascholingsdag.

Datum: maandag 7 februari 2022 van 09.30 – 12.00 uur.

Locatie: Wordt nader bekend gemaakt

Organisatie en contact: WilmaHelena Diepstraten, Beleidsmedewerker Personeel en organisatie (w.diepstraten@svzh.nl)

Aanmelden kan via dit formulier

Na aanmelding ontvang je een bevestiging van je aanmelding. Mocht je deze niet hebben ontvangen neem dan gerust contact op met Wilma Helena Diepstraten. w.diepstraten@svzh.nl

klik hier en bekijk de informatiefilm over het vrijeschoolonderwijs
Coverflow
Coverflow
Coverflow
Google Maps kaart wordt ingeladen...
Coverflow
Coverflow
Coverflow